torsdag 2 oktober 2008

Iaktagen..

Har du nån gång känt att någon följer efter dig när du är ute och går på kvällen ?
Har du nån gång känt att någon tittar på dig när du sitter i soffan och tittar på tv ?
Har du nån gång känt att någon stirrar på dig när du ligger i sängen och ska sova ?

Jag har..
Det är riktigt äckligt kan jag säga dig..
Jag tror inte på spöken och folk som säger sig kunna tala/se spöken/andar..
Men ibland får jag en känsla av att där finns någon som tittar på mig, sådär i smyg..
Visst tror jag på att det finns något där ute som vi människor inte kan se, utan bara känna..

Innan ikväll såg jag i min ögonvrå att nått svart / en svart skugga svepte förbi ute i hallen..
Och nä, det var inte hunden, hon låg bredvid mig här i soffan..
Hon har också börjat med att sitta och stirra ut i tomma intet, precis som om där är nått..
Det är faktiskt lite skrämmande..

Jag har varit med om oförklarliga saker innan, när jag bodde hemma hos mamma..
En natt vaknade jag av att någon satt i det andra rummet och knappade på tangentbordet vid datorn..
Först så trodde jag att det regnade ute och att det var ljudet från när regnet träffade fönsterbläcket,
jag kollade ut genom fönstret och det var stjärnklar himmel och inte ett moln syntes till..
När ljudet hade hållit på i ca 10 min så slutade det, men började efter ca 5 min igen..
DET VAR RIKTIGT SKRÄMMANDE !

En annan gång vaknade jag av att någon gick i trappan utanför mitt sovrum..
Trappan knarrar ganska mycket när någon går i den..
Men där var ingen när jag ropade "Hallå?"..

Det äckligaste jag varit med om är en natt vaknade jag av att någon låg i sängen och höll om mig..
Jag skrek bara rakt ut i luften..
Fy fan, det är nog det värsta jag varit med om..

Sen en gång när jag och min sambo spelade in en "hemma video" såg vi när vi tittade på den att där var MINST 11 st ljusorber (eller vad det heter)..
Man har ju sett dom programmen på tv, där dom filmar ljusorber och så säger dom att det är andar..
Men jag vet inte..

Visst ibland så kunde där komma "kyliga vindar" eller bli temperaturskillnad i mitt sovrum..

Är det bara jag som har fått för mig allt och inbillat mig själv ?
Snälla säg.. Ge mig en kommentar med svar.. ?

2 kommentarer:

  1. reagerar inte hunden så är det inget där hos er

    SvaraRadera
  2. Men hon sitter ju och stirrar precis som om där är någon ?!

    SvaraRadera